Moto GP - Senzacija u Brnu – Zarko na pol poziciji

Sve vezano za auto sport, Formula 1, WRC, Reli i ostalo
Korisnikov grb
jevrem
AMB Moderator
Poruke: 293
Pridružen: 25 Jun 2020 08:24
Mesto: Smederevska Palanka
Kontakt:

Slika


Kako prenosi Sport Klub, vozač Avintije Žoan Zarko napravio je veliko iznenađenje u kvalifikacijama za Veliku nagradu Češke, treću trku Moto GP šampionata, osvojivši pol poziciju.

Francuz je u Brnu došao do svoje prve pol pozicije posle više od dve godine, tačnije od Velike nagrade Francuske 2018. Zarko je u Brnu došao do 25. trijumfa u kvalifikacijama u karijeri sjajnim krugom od 1:55.687 minuta, sa tri desetinke prednosti u odnosu na Fabija Kvartarara iz Petronas Jamahe.

Kvartararo je imao šansu da nadmaši svog sunarodnika u finišu kvalifikacija, međutim, konstantno bio desetinku iza Zarkovog vremena, da bi potom izleteo sa staze. Dvojici Francuza će se u prvom redu na startu trke, u nedelju od 14 časova, uz direktan prenos na Sport Klubu 3, pridružiti drugi vozač Petronas Jamahe Franko Morbideli.

Za drugo iznenađenje dana postarao se Aleš Espargaro na Apriliji, koji je obezbedio četvrto startno mesto, a bio je 387 hiljaditinki iza Zarka, a pola stotinke ispred vozača Jamahe Maverika Vinjalesa. Šesto vreme imao je mlađi od braće Espargaro Pol, koji vozi za KTM, a sledio ga je timski kolega Bred Binder, ispred Danila Petručija na Dukatiju.

Najbolju desetoricu na startu kompletiraće vozač Suzukija Đoan Mir i devetostruki svetski šampion Valentino Rosi. Povređeni vozač Suzukija Aleks Rins na kraju je morao da se zadovolji 11. mestom, ispred Kala Kračloua na LCR Hondi, koji je imao pad u finišu kvalifikacija.

I dok su Zarko i stariji Espargaro bili iznenađenje kvalifikacija, za najveće razočaranje postarao se vozač Dukatija Andrea Doviciozo. Italijan nijednog trenutka nije mogao da parira najbržima u prvom delu kvalifikacija i moraće da startuje sa 18. pozicije.

Prvi ispod crte tada je bio Migel Oliveira iz Teh3 tima, koji će zauzeti 13. mesto na startu, ispred Džeka Milera na Pramak Dukatija i drugog vozača Avintije Tita Rabata. Oliveirin timski kolega Iker Lekuona će biti 16, ispred Takakija Nakagamija iz LCR Honde, Dovicioza i Bredlija Smita iz Aprilije. Samo začelje rezervisano je za dvojac Repsol Honde Štefana Bradla, koji menja povređenog Marka Markesa, i Aleksa Markesa.

Izvor: Sportklub.rs

Foto: Mirco Lazzari gp/Getty Images

Zarko: Iznenađen sam, imam ritam, ali ne za pobedu

Francuski motociklista Žoan Zarko rekao je da je bio iznenađen osvajanjem pol pozicije pred Veliku nagradu Češke, iako je od početka trkačkog vikenda znao da ima dobar ritam.

Vozač Avintije je u Brnu došao do prve pol pozicije posle više od dve godine, pošto je napravio veliko iznenađenje pobedivši svog sunarodnika Fabija Kvartarara za tri desetinke u kvalifikacijama. Njima dvojici će se u prvom redu na startu trke, u nedelju od 14 časova, uz direktan prenos na Sport Klubu 3, pridružiti Kvartararov timski kolega iz Petronas Jamahe Franko Morbideli.

„Sjajan je osećaj. Video sam vreme i bio sam iznenađen, posebno jer je bila velika razlika u odnosu na početak kvalifikacija. Mislio sam da mogu do dobre pozicije, imao sam još jedan krug, ali sam mislio da ne mogu više jer sam iskoristio gume. Velika je razlika između prvih i ostalih krugova, vremena se ne poboljšavaju na ovoj stazi i zato je važno iskoristiti pneumatike na pravi način. Tim mi je pokazao da sam prvi, ali sam mislio da će neko napredovati i nadmašiti me. Presrećan sam, ali i iznenađen koliko napredujem. Nivo na kojem sam na putu učenja je bolji od onoga što sam mogao da očekujem“, istakao je Zarko.

Zarko je na prve dve trke ove sezone, koje su vožene u Heresu, zauzeo 11. i deveto mesto, pred nedeljne okršaje zna šta mu je cilj.

„Ritam za trku mi je bolji nego na prethodnim, ali ne za pobedu. Uslovi su drugačiji, želim da se što duže borim za podijum i budem među prvih pet. Za nivo na kojem sam sada to će biti veliki rezultat“, naglasio je Zarko.

Na pitanje da li dobar rezultat u Brnu može da mu pomogne da bude u boljoj poziciji da se bori za mesto u fabričkom timu Dukatija, pošto pregovori italijanskog tima i Andree Dovicioza ne napreduju, Francuz je odgovorio:

„Cilj mi je da imam dobro mesto u Dukatiju, ali da prvenstveno ove godine dobro radim. Izgubio sam korak zbog svega što se dešavalo, ali zahvaljujući Dukatiju mogu da vratim osećaj. Ponekad možemo da budemo iznenađenje, ali ne samo u kvalifikacijama. Prvo moram da odradim dobar posao, napredujem, da odradim neke male stvari i rezultati će doći, a onda ćemo videti gde sam u Dukatiju. Ali, zbog svega onoga što su uradili za mene od novembra do sada jasno je da želim da ostanem uz Dukati, osećam se dobro i verujem da mogu više. Verujem da i oni to očekuju, ali da prvo žele da vide kako ću se pokazati u trci“.

Izvor: Sportklub.rs

Fernandesu prva pol pozicija u karijeri

Vozač Red Bul KTM Ajo tima Raul Fernandes došao je do prve pol pozicije u karijeri pošto je bio najbrži u kvalifikacijama u Moto3 kategoriji pred Veliku nagradu Češke, četvrtu trku ovogodišnjeg Svetskog šampionata.

Španski tinejdžer je najbolje startno mesto obezbedio sjajnim krugom u Brnu u vremenu od 2:08.372 minuta, sa dve desetinke prednosti u odnosu na Gabrijela Rodriga iz Gresinija. Njima trojici će se u prvom redu pridružiti osvajač prethodne tri pol pozicije ove sezone Tacuki Suzuki, koji brani boje Sić58 tima.

Najbolju trojicu na startu slediće Ai Ogura, Denis Fođa i Džeremi Alkoba, a zatim u trećem startnom redu vodeći u generalnom plasmanu Albert Arenas, Toni Arbolino i Romano Fenati. Deseto vreme imao je Juki Kuni, a kvalifikacije je pored sjajnog vremena Fernandesa obeležio i pad trećeplasiranog u šampionatu Džona Mekfija. Vozač Petronasa je imao izletanje iz kojeg je srećom izašao nepovređeno, ali će zauzeti tek 18. mesto na startu.

Takođe, Ćelestino Vijeti, koji je na prethodnoj trci, Velikoj nagradi Andaluzije, startovaće tek kao 24, ali treba imati na umu da se još oporavlja od povrede koju je zadobio prilikom proslave na podijumu u Heresu.

Velika nagrada Češke u najslabijoj kategoriji startuje u nedelju u 11 časova i moći ćete da je pratite na Sport Klubu 3.

Izvor: Sportklub.rs

Moto2: Roberts na pol poziciji u Brnu

Vozač Amerikan rejsinga Džo Roberts startovaće sa pol pozicije na Velikoj nagradi Češke u Moto2 kategoriji, četvrtoj trci ovogodišnjeg Svetskog šampionata.

Roberts je u Brnu upisao drugi trijumf u kvalifikacijama ove sezone i ujedno u karijeri, zanimljivo baš na stazi na kojoj je pre tri godine debitovao u šampionatu.

Mladi Amerikanac je u borbi za najbolju startnu poziciju pobedio Sema Lousa iz Estrelja Galisija Mark VDS rejsinga, koji je imao 13 hiljaditinki zaostatka. Uz njih dvojicu u prvom redu na startu trke, u nedelju u 12.20, naći će se pobednik prethodne trke u šampionatu, Velike nagrade Andaluzije, Enea Bastijanini, koji brani boje Italtransa.

U kvalifikacijama u srednjoj kategoriji jedna sekunda je delila ukupno 14 vozača, ali su prva trojica bila daleko ispred ostalih. Bastijanini je bio 59 hiljaditinki iza Lousa, a više od dve i po desetinke ispred četvrtoplasiranog Hafiza Sarina. Peto vreme imao je Marko Beceki it Skaj VR46 tima, dok je šesti bio vozač Red Bul KTM Ajo tima Horhe Martin.

Sedmo mesto na startu zauzeće Marsel Šroter, ispred Augusta Fernandesa, Fabija di Đanantonija i Luke Marinija. Vodeći u generalnom plasmanu Tecuta Nagašima morao je u prvi deo kvalifikacija, ali nije prošao dalje i završio ih je na 21. poziciji.

Izvor: Sportklub.rs
Audi A3 1.8T 1997. 110kw
Korisnikov grb
jevrem
AMB Moderator
Poruke: 293
Pridružen: 25 Jun 2020 08:24
Mesto: Smederevska Palanka
Kontakt:

MotoGP: Prva pol pozicija za Espargara, prva za KTM

Slika

Kako prenosi Sport Klub, vozač KTM rejsinga Pol Espargaro osvojio je prvu pol poziciju u karijeri u kraljevskoj klasi, a ujedno je doneo i prvu svom timu, pošto je bio najbrži u kvalifikacijama pred Veliku nagradu Štajerske, petu trku sezone.

Espargaro je do najboljeg startnog mesta došao krugom od 1:23.580 minuta na „Red Bul ringu“, sa 22 hiljaditinke prednosti u odnosu na Takakija Nakagamija na LCR Hondi. Treće vreme imao je vozač Avintije Žoan Zarko, koji je bio tri stotinke iza Japanca, ali će zbog kazne koju je dobio za izazivanje incidenta prošle nedelje startovati iz boksa.

Mlađi od braće Espargaro je u Špilbergu upisao prvu pol poziciju od Velike nagrada Valensije 2013. godine u Moto2 kategoriji, kada je bio i šampion. Ovoga puta je trijumfovao u kvalifikacijama sjajnim krugom pre samog finiša, a Nakagami je sve vreme bio jedini koji je mogao da ga ugrozi, ali mu je poslednji brzi krug poništen jer je izašao van okvira staze.

Zarko je, inače, propustio oba treninga u petak jer je tek u sredu imao operaciju na povređenom zglobu, ali zbog kazne Espargaru i Takagamiju će se u prvom redu pridružiti Đoan Mir na Suzukiju. Mir je na četvrtoj poziciji bio 98 hiljaditinki iza osvajača pol poziciji, a dve desetinke delile su ga od petoplasiranog Džeka Milera na Pramak Dukatiju. Šesti je bio Maverik Vinjales na Jamahi, ispred drugog vozača Suzukija Aleksa Rinsa, Migela Oliveire iz Teh3 KTM tima.

Prošlonedeljni pobednik na „Red Bul ringu“ Andrea Doviciozo bio je tek deveti, ali se našao ispred vodećeg u generalnom plasmanu Fabija Kvartarara na Petronas Jamahi. Kvartararov timski kolega Franko Morbideli imao je 11. vreme, a sledio ga je Danilo Petruči na Dukatiju. Petruči je morao da prođe kroz prvi deo kvalifikacija, a isto je učinio i Zarko, dok su kratkih rukava, između ostalih, ostali Bred Binder i Valentino Rosi.

Prvi ispod crte u prvom delu bio je Iker Lekuona iz Teh3 KTM tima, ispred Bindera i Rosija, koji je imao izletanje u trenutku kada je jurio plasman u drugi deo kvalifikacija. ’Doktor’ je na kraju morao da se zadovolji tek 15. pozicijom, a sledili su ga Mikele Piro, koji menja povređenog Frančeska Banjaju u Pramak Dukatiju, Aleks Markes, Kal Kračlou, Bredli Smit i Aleš Espargaro, Štefan Bradl i Tiro Rabat. Svi oni će napredovati za po jednu poziciju na startu u odnosu na rezultate kvalifikacija zbog Zarkove kazne.

Velika nagrada Štajerske u najjačoj kategoriji startuje u nedelju u 14 časova i moći ćete da je pratite na Sport Klubu 1.

Izvor: Sportklub.rs

Foto: Getty Images/Mirco Lazzari gp

Zarko u nedelju startuje iz boksa

Nakon incidenta koji se dogodio prošlog vikenda tokom trke za Veliku nagradu Austrije, Žoan Zarko ove nedelje će startovati iz boksa.

Nakon istrage i saslušanja vozača, utvrđeno je da je do incidenta došlo zbog neodgovorne vožnje Žoana Zarka koji je zbog toga i kažnjen.

Zarko će u nedelju Veliku nagradu Štajerske startovati iz boksa.

Pod istragom su bili Danilo Petruči, Aleš Espargaro, Migel Oliveira, Pol Espargaro, Žoan Zarko i Franko Morbideli.

Za incident tokom Q1 između Aleša Espargara i Danila Petrućija Italijan je dobio zvanično upozorenje pismenim putem. Dan kasnije u incidentu tokom trke između Migela Oliveire i Pola Espargara neće biti daljih akcija.

Izvor: Sportklub.rs

Mark Markes van staze dva do tri meseca

Iako je najavljivano da će se Mark Markes veoma brzo vratiti na stazu nakon preloma ruke i operacije koju je imao, u subotu stiže vest da bi vozač Honde mogao da pauzira dva do tri meseca.

U prvoj trci sezone Mark Markes je doživeo težak pad koji je doveo do preloma nadlaktične kosti i operacije koja je usledila nekoliko dana kasnije.

Prve prognoze bile su da će se Markes brzo vratiti na stazu, možda čak u Mizanu, ali te prognoze su promenjene u subotu kada je najavljeno da bi Markes mogao da odsustvuje dva do tri meseca.

Markes nastavlja sa oporavkom, a u poslednjih nekoliko dana obavljene su brojne konsultacije sa lekarima specijalistima.

Odlučeno je da proces oporavka bude modifikovan i sada je cilj da se Mark na stazu vrati kada bude u potpunosti oporavljen i spreman. Procenjeno je da će za to biti potrebna dva ili tri meseca. U Hondi nisu postavili nikakav okvirni rok za povratak šampiona na stazu.

"Bilo je mnogo spekulacija o Markovom oporavku, pričalo se o različitim rokovima posebno nakon druge operacije. Jasno je da je jedini cilj koji imamo da se on oporavi sto odsto. Ne želimo ništa da požurujemo. Kada Mark bude mogao da se vrati i takmiči na svom nivou, tada ćemo razmišljati o tome", rekao je tim menadžer Honde Alberto Puđ.

Izvor: Sportklub.rs

Moto3: Rodrigu pol u dramatičnim kvalifikacijama

Vozač Gresinija Gabrijel Rodrigo došao je do pol pozicije pred šestu trku sezone u Moto2 kategoriji Svetskog šampionata, Veliku nagradu Štajerske, a kvalifikacije je obeležio incident koji je izazvao Đaume Masija iz Leoparda.

Argentinac je na stazi „Red Bul ring“ upisao prvi trijumf u kvalifikacijama još od prošlogodišnje Velike nagrade Katalonije, a to je učinio krugom od 1:36.470 minuta. Rodrigu je najbliži bio Raul Fernandes iz Red Bul KTM Ajo tima, koji je imao 12 hiljaditinki zaostatka, a njima dvojici će se u prvom startnom redu pridružiti vozač Sić58 tima Tacuki Suzuki.

Toni Arbolino iz Snajpersa bio je najbolji među ostalima, na četvrtoj poziciji, a sledili su ga vozač Skaj VR46 tima Ćelestino Vijeti i Džon Mekfi iz Petronasa. Mesto među prvih deset obezbedili su i Denis Fođa, Ai Ogura, vodeći u generalnom plasmanu Albert Arenas i Derin Binder.

Kvalifikacije u Špilbergu su bile izuzetno dramatične, pošto je Masija u finišu prvog dela imao kontakt sa Andreom Minjom i izletanje sa staze, a potom se na rasturenom motociklu, bez oplate vratio u boks. Mladi Španac je za sobom ostavljao ulje, što je dovelo do odlaganja drugog dela za skoro pola sata, a on je zbog neodgovorne vožnje zaradio diskvalifikaciju iz borbe za pol poziciju, pa će startovati sa 18. pozicije.

Trka za Veliku nagradu Štajerske u najslabijoj kategoriji vozi se u nedelju u 11 časova, uz direktan prenos na Sport Klubu 1.

Izvor: Sportklub.rs

Kaneu prva pol pozicija u Moto2

Vozač Spid Apa Aron Kane upisao je prvu pol poziciju u karijeri u Moto2, pošto je bio najbrži u kvalifikacijama za Veliku nagradu Štajerske, šestu trku sezone u Svetskom šampionatu.

Mladi Španac je do najboljeg startnog mesta došao krugom od 1:28.787 minuta, sa 118 hiljaditinki prednosti u odnosu na Horhea Martina iz Red Bul KTM Ajo tima. Njima dvojici će se u prvom redu na startu trke pridružiti Tecuta Nagašima, Martinov timski kolega, koji je bio još dve i po desetinke dalje.

Kane je prethodno u Moto3 kategoriji pet puta bio najbolji u kvalifikacijama, a u srednju klasu prešao je ove godine i najbolji rezultat mu je peto mesto.

Iza najbolje sledio je Augusto Fernandes iz Estrelja Galisija Mark VDS rejsinga, ispred vozača Skaj VR46 tima Marka Becekija i Remija Gardnera iz SAG tima. Prvu desetoricu kompletirali su Tom Luti, Ektor Garso, Horhe Navaro i Nikolo Bulega.

Pored toga što je Kane osvojio pol poziciju, kvalifikacije su obeležili loši rezultati najboljih u generalnom plasmanu. Vodeći Luka Marini je bio tek 12, iza Sema Lousa, dok je Enea Bastijanini morao da se zadovolji 15. pozicijom, sa sedam desetinki zaostatka u odnosu na Španca na čelu.

Trka za Veliku nagradu Štajerske u Moto2 kategoriji na programu je u nedelju od 12.20, uz direktan prenos na Sport Klubu 1.

Izvor: Sportklub.rs
Audi A3 1.8T 1997. 110kw
Korisnikov grb
jevrem
AMB Moderator
Poruke: 293
Pridružen: 25 Jun 2020 08:24
Mesto: Smederevska Palanka
Kontakt:

Moto GP: Oliveiri istorija, kraj niza Dukatija, Jamaha gorela

Slika

Kako prenosi Sport Klub, vozač KTM Teh3 tima Migel Oliveira trijumfovao je na Velikoj nagradi Štajerske, petoj trci Moto GP šampionata, i tako postao prvi portugalski pobednik u najjačoj kategoriji, a ujedno je i svom timu doneo prvu pobedu u istoriji.

Mladi Portugalac je do prvog trijumfa u karijeri u najjačoj kategoriji došao pošto je u poslednjoj krivini pretekao Džeka Milera na Pramak Dukatiju i vozača KTM rejsinga Pola Espargara, koji su vodili međusobnu borbu. Australijanac je naterao mlađeg od braće Espargara da izađe sa staze u poslednjoj krivini, a Oliveira je napao sa unutrašnje strane i za tri desetinke je bio bolji od Milera. Espargaro je morao da se zadovolji trećom pozicijom, dva deseta dela sekunde iza vozača Pramaka.

Oliveira je tako postao pobednik 900. trke u kraljevskoj klasi u istoriji, a ostvario je i drugi trijumf za KTM na poslednje tri trke, ujedno druge u istoriji. Takođe je prekinuo dominaciju Dukatija na „Red Bul ring“, pošto je od povratka Moto GP šampionata u Špilberg italijanski tim ostvario svih pet trijumfa.

Velika nagrada Štajerske imala je dva dela, a prvi nije ni nagoveštavao ovakav rasplet. Pored neverovatnog finiša trku je obeležio incident, u kojem su Maveriku Vinjalesu stradale kočnice, a on skočio sa svoje Jamahe da bi se spasao. Njegov motor je udario u vazdušni zid na kraju prve krivine i zapalio se, ali je Španac ostao nepovređen.

Do tada, Đoan Mir na Suzukiju je u potpunosti kontrolisao trku i bio je dve sekunde ispred vozača LCR Honde Takakija Nakagamija i Milera. Kada je trka nastavljena posle pauze Mir je zadržao vođstvo, ali se Espargaro probio i vodio veliku borbu sa Milerom, dok je Oliveira ozbiljno pretio. Vozač Suzukija je polako počeo da popušta, isti slučaj je bio i sa Nakagamijem, a na čelu su se izdvojili Miler, Espargaro i Oliveira.

Glavnu borbu vodili su Australijanac i šampion Moto2 kategorije iz 2013. godine, a u poslednji krug je Španac započeo kao vodeći. Međutim, Miler je počeo da ga izaziva, njih dvojica su se smenjivali u vođstvu, a kulminacija te borbe usledila je u poslednjoj krivini. Oliveira je vrebao svoju šansu, koja mu se ukazala u poslednjoj krivini, kada su vodeća dvojica otišla preširoko, i iskoristio ju je na najbolji mogući način.

Mir je na kraju morao da se zadovolji četvrtim mestom, ispred prošlonedeljnog pobednika na „Red Bul ringu“ Andree Dovicioza, svog timskog kolege Aleksa Rinsa i Nakagamija. Bred Binder je bio osmi, ispred Valentina Rosija, koji je bio najbolji među vozača Jamahe i Ikera Lekuone iz Teh3 KTM tima. Katastrofalan dan upotpunjen je 13. mestom vodećeg u generalnom plasmanu Fabija Kvartarara, dok je njegovom timskom kolegi Franku Morbideliju pripao poslednji bod. Između Lekuone i Kvartarara našli su se Danilo Petruči na Dukatiju i vozač Aprilije Aleš Espargaro, dok je 14. bio Žoan Zarko iz Avintije, i to posle starta iz boksa zbog kazne za prošlonedeljni incident u kojem je sa staze izbacio Morbidelija.

Uprkos još jednoj lošoj trci, Kvartararo je zadržao čelo generalnog plasmana, ali je njegova prednost znatno smanjena. Francuz na prvoj poziciji ima 70 bodova, tri više od Dovicioza, a njih dvojicu prati Miler sa 56.

Ovogodišnji Moto GP šampionat nastavlja se Velikom nagradom San Marina i Riminija 13. septembra.

Izvor: Sportklub.rs

Foto: REUTERS/Lisi Niesner

Olivera: Nema Marka, svi su osetili da mogu

Portugalski motociklista Migel Oliveira rekao je da je presrećan što se prvi put u karijeri našao na najvišem stepeniku pobedničkog postolja u kraljevskoj klasi, što je sanjao kao dete.

Vozač Teh3 KTM tima je zaslužan za pravu senzaciju na Velikoj nagradi Štajerske, pošto je na savršen način iskoristio borbu Džeka Milera i Pola Espargara ispred njega. U poslednjoj krivini pete trke sezone u Moto GP šampionatu njih dvojica su otišli široko, što je Oliveira iskoristio i pretekao ih.

Na taj način, Oliveira je postao prvi portugalski pobednik u najjačoj kategoriji, a ujedno je svom timu doneo prvu pobedu u istoriji.

„Poseban je osećaj, posebno jer sam pobedio na domaćem terenu za KTM. Odradili smo odličan posao tokom celog vikenda, srećan sam što mi je prekid trke dao drugu šansu, mogao sam da promenim pneumatike i to mi je omogućilo da se borim na vrhu. Stojim čvrsto na nogama, a u glavi sam presrećan“, rekao je Oliveira.

Pored ludog finiša, trku je obeležio incident koji je doveo do njenog prekida. Maveriku Vinjalesu nisu radile kočnice, zbog čega je skočio sa motora, koji je udario u zaštitnu ogradu i zapalio se, a na stazi je istaknuta crvena zastavica.


„Ne možete da predvidite šta će se desiti tokom 12 krugova jer nismo morali da štedimo ni gume, ni gorivo. S te strane je to bila laka trka. Pol i Džek su bili jaki, ne mislim da sam mogao da ih preteknem čisto da je trka potrajala. Video sam kako se bore i znao sam da mogu da iskoristim to. Išao sam na bezbedno i pametno i napao“, naglasio je Oliveira.

Mladi Portugalac se potom osvrnuo na to da njegov put do prve pobede u kraljevskoj klasi nije bio lak, ali da je sebe kao dete zamišljao kao pobednika u Moto GP šampionatu.

„Zamišljao sam sebe na najvišem stepeniku pobedničkog postolja, čak i kada nisam bio ni blizu. To je bio proces, ali u ovom sportu je važno verovati u sebe. Sve se svodi na veru, kada sam imao 13 godina nisam znao da li ću uspeti, ali sam se zamišljao“, istakao je Oliveira i dodao, „Ništa mi nije bilo lako, ali sam vredno radio i uvek se borio. Prošla godina je bila proces učenja, posebno zbog povrede, bilo je bolno, a mentalno nisam bio na nivou na kojem sam hteo. Vratiti se posle toga i stići do ovoga je veliki korak, ali to nisam uradio sam. Imam sjajan tim, KTM i Teh3 su mi dali veliku podršku, hvala im što su verovali u mene i dali mi snagu da nastavim da radim“.

Od početka sezone kraljevska klasa je dobila trojicu novih pobednika, a na pitanje da li je još nešto uticalo na takav rasplet pored odsustva Marka Markesa, Oliveira je rekao:

„Kako Marka nema, svi su osetili da mogu da pobeđuju i dođu to titule, a svima je to i u glavama. Zbog toga nema jasnog favorita za titulu, ali još je i rano definisati ko se izdvojio. Nadam se da ćemo u narednih nekoliko trka videti ko je konstantan, ko je često na podijumu jer se sve svodi upravo na to“.

Drugoplasirani Miler istakao je da ne žali mnogo što nije pobedio, posebno jer je dao sve od sebe.

„Pol je vozio sjajno, pratio sam ga devet krugova, ali nisam mogao više. Činilo mi se da će on pobediti i krivo mi je zbog njega, ali i drago zbog Migela. Iznenadio me je, mislio sam da se Pol i ja borimo, a zaista bih voleo da vidim vremena“, rekao je Miler i dodao da ne razmišlja o borbi za titulu, „Kada sam tako nešto poslednji put, izleteo sam sa staze, tako da ću nastaviti ovako. Austrija je dobra za nas, prošle godine smo se mučili u Mizanu, ali se nadam da ćemo nastaviti kao ovde. Posle slede dobre staze, na kojima uživo, a videćemo kakav je Portimao, liči na motokros stazu, a sigurno će Migel biti brz, pa ćemo svi njega pratiti“.

Espargaro nije bio rečit na konferenciji za medije, istakao je da je mogao do pobede, ali da ga je borba sa Milerom usporila.

„Zadovoljan sam podijumom, a poslednji krug je bio kao u Moto3. U finišu sam bio spor zbog borbe, mogli smo do pobede, a sada je bilo suprotno u odnosu na prošlu nedelju. Tada sam ja izgubio mnogo posle prekida, a sada Mir, žao mi je zbog njega. Kada je trka nastavljena bilo je nemoguće boriti se i nije mogao do podijuma, kao ja na prošloj trci“, rekao je Espargaro.

Izvor: Sportklub.rs

Kvartararo: Danas nije bilo zabavno

Fabio Kvartararo imao je težak dan na Velikoj nagradi Štajerske, ali je ipak ostao vodeći u generalnom plasmanu.

"Danas je bilo teže nego što sam mislio da će biti. Ispred mene je bilo mnogo vozača, a videli smo da motor nema potencijal i da nije tako dobar u odnosu na ostale. Mnogo smo gubili u različitim delovima staze. Moramo da pronađemo rešenje jer će to biti problem i u Barsenolni i u Aragonu i u Valensiji. To su staze sa mnogo pravaca. Moraćemo da vidimo o čemu se radi kako bismo našli rešenje. Veoma se radujem Mizanu jer bi trebalo da tamo budemo bolji. Danas nije bilo zabavno. Uteha ostaje u tome da i dalje imamo vođstvo u šampionatu. U narednim trkama moramo da dođemo do podijuma i da vratimo osećaj koji smo imali u Herezu. To je glavni cilj u Mizanu", rekao je Kvartarao.

Slično je vikedn ocenio i Franko Morbideli.

"Bila je ovo teška trka i neobičan vikend. Kada smo bili sami na stazi i kada smo mogli da biramo putanju imali smo i brzinu. Ali, tokom trke motori su pokazali svoju ćud i nije bilo mogućnosti da se napada. Za mene se sve svelo da samo vozim do kraja bez ikakve drame i da uzmem taj jedan poen. U svetlu prošlog vikend taj poen je ohrabrujući. Sada se radujem odlasku u Mizano, tamo je sve drugačije, to je tip staze na kome smo do sada bili brzi. Nadam se da će biti tako i sada", rekao je Morbideli.

Izvor: Sportklub.rs

Prvenac Vijetija na "Red Bul ringu"

Vozač Skaj VR46 tima Ćelestino Vijeti došao je do prve pobede u karijeri, pošto je trijumfovao na Velikoj nagradi Štajerske, šestoj trci sezone u Moto3 kategoriji Svetskog šampionata.

Mladi Italijan je od svog debija na trci u Japanu 2018. godine pet puta bio na podijumu, a do najvišeg stepenika pobedničkog postolja stigao je na 29. trci u karijeri.

Vijeti je na „Red Bul ringu“ slavio sa četiri desetinke prednosti u odnosu na Tonija Arbolina iz Snajpersa, dok je treći bio vozač Honda tima Azije Ai Ogura.

Očekivano, mnogo uzbuđenja je viđeno u Špilbergu, a odluka o pobedniku pala je u samom finišu. Arbolino je bio taj koji je vodio tokom većeg dela trke, da bi se Vijeti našao na čelu nekoliko krugova pre kraja. Njih dvojica su vodili veliku bitku do samog cilja, ali stariji od dvojice Italijana nije ni dobio pravu priliku za napad.

Ogura je bio najbolji među ostalima, pola sekunde iza Arbolina, a tokom cele trke desetak vozača je učestvovalo u borbi za najviši plasman. Osvajač pol pozicije Gabrijel Rodrigo bio je četvrti, ispred Alberta Arenasa iz Aspara, Derina Bindera i Tacukija Suzukija.

Pored njih, skoro do samog finiša su u vodećoj grupi bili i vozači Teh3 tima Denis Ondžu i Ajumu Sasaki, kao i Džon Mekfi iz Petronasa. Ondžu je izgubio kontrolu nad svojim motorom i izbacio i Sasakija sa staze, dok je Mekfi imao izletanje. Raul Fernandes je na osmoj poziciji bio više od dve i po sekunde iza Suzukija, a među najboljom desetoricom našli su se i Stefano Nepa i Serhio Garsija.

Arenas na čelu generlnog plasmana sada ima 106 bodova, 25 više od Ogure, dok je Mekfi treći sa 67.

Svetski šampionat se nastavlja Velikom nagradom San Marina i Riminija 13. septembra.

Izvor: Sportklub.rs

Martin prvi prošao kroz cilj, pobeda ide Becekiju

Vozač Skaj VR46 tima Marko Beceki prvi put se našao na najvišem stepeniku pobedničkog postolja na Velikoj nagradi Štajerske, pošto je Horhe Martin pomeren za jednu poziciju zbog izlaska van okvira staze, iako je kao prvoplasirani prošao kroz cilj.

Španac je u cilju bio šest stotinki ispred Becekija, ali ga je direkcija trke kaznila jer je prešao na zelenu površinu posle poslednje krivine „Red Bul ringa“. Na taj način, italijanski motociklista je došao do prvenca u srednjoj klasi, a ukupno četvrte u karijeri.

Becekiju i Martinu na podijumu se pridružio Remi Gardner iz SAG tima, a Australijanac je bio sekundu iza vodećeg dvojca.

Martin je vrlo brzo posle starta uspostavio potpunu kontrolu na čelu i uspeo je da se odvoji na više od dve sekunde od rivala. S druge strane, Beceki je imao loš start, pao je na devetu poziciju, ali je uspeo da se probije, a u poslednjih nekoliko krugova je sustigao svog velikog rivala iz Moto3 kategorije.

Italijan je od pretposlednjeg kruga bio na manje od sekunde od vozača Red Bul KTM Ajo tima, pokušao je da napadne, ali nije uspeo, da bi mu bila dodeljena pobeda po dolasku u park ferme. Na taj način, Beceki je doneo dvostruki trijumf Skaj VR46 timu, pošto je pre njega u Moto3 kategoriji slavio Ćelestino Vijeti.

Sekundu iza Gardnera našao se drugi vozač Red Bul KTM Ajo tima Tecuta Nagašima, ispred Toma Lutija iz Intakta i vozača Petronasa Ćavija Vjerhea. Vodeći u generalnom plasmanu Luka Marini bio je sedmi, a prvu desetoricu kompletirali su Džejk Dikson, Ektor Garso i Enea Bastijanini.

Pored borbe na vrhu trku su obeležili i incidenti u kojima je učestvovao vozač Estrelja Galisija Mark VDS rejsinga Sem Lous. Britanac je prvo napravio grešku i izbacio sa staze Somkijata Čantru i Horhea Navara, potom se vratio u trku i imao još jedno izletanje, da bi mu na kraju bila pokazana crna zastavica.



Marini na prvoj poziciji u šampionatu ima 87 bodova, osam više od Bastijaninija i Martina, dok Nagašima na četvrtom mestu ima 68 bodova.

Svetski šampionat se nastavlja Velikom nagradom San Marina i Riminija 13. septembra.

Izvor: Sportklub.rs
Audi A3 1.8T 1997. 110kw
Korisnikov grb
jevrem
AMB Moderator
Poruke: 293
Pridružen: 25 Jun 2020 08:24
Mesto: Smederevska Palanka
Kontakt:

Moto GP: Prvenac impresivnog Morbidelija na domaćem terenu

Kako prenosi Sport Klub, vozač Petronas Jamahe Franko Morbideli došao je do prve pobede u Moto GP šampionatu, pošto je slavio na Velikoj nagradi San Marina i Riminija, šestoj trci sezone.

Italijanski motociklista je trijumfovao na stazi "Marko Simončeli", pošto je vodio tokom skoro cele trke, a na kraju je imao više od dve i po sekunde prednosti u odnosu na Frančeska Banjaju na Pramak Dukatiju. Morbideli, inače šampion Moto2 kategorije iz 2017. godine, tako je upisao devetu pobedu u karijeri, prvu posle tri godine.

Banjaja je bio najbliži Morbideliju i došao je do prvog podijuma u kraljevskoj klasi, i to pošto je propustio prethodne tri trke zbog preloma noge koji je zadobio u Heresu. Dvojici Italijana, polaznika Akademije Valentina Rosija, na podijumu se pridružio Đoan Mir na Suzukiju. Mladi španski motociklista je u direktnoj borbi za pobedničko postolje pobedio miljenika domaće publike Valentina Rosija, preticanjem u poslednjem krugu.

Morbideli je sjajno startovao, u prvom krugu ga je izazivao Rosi, koji se desetak krugova držao tik uz njega, da bi mlađi od dvojice Italijana tada pojačao ritam. Vozač Petronas Jamahe se od tada nije osvrtao, dok je iza njega viđena velika borba za preostala mesta na podijumu. Banjaja je uprkos tome što se nije još dovoljno oporavio sjajnim preticanjima uspeo da se probije do druge pozicije, a malo je falilo da vidimo i sveitalijanski podijum.

Međutim, za nešto se pitao i Mir, koji je izuzetno smelim napadom iznenadio ’Doktora’, pretekao ga i krenuo u poteru za Banjajom, ali su ih na kraju delile 43 hiljaditinke. Rosi je morao da se zadovolji četvrtom pozicijom, ispred Aleksa Rinsa, koji je na drugom Suzukiju zapravo duže učestvovao u borbi za podijum, ali je posustao u poslednjih nekoliko krugova.

Osvajač pol pozicije Maverik Vinjales zauzeo je šesto mesto, pošto je loše startovao i od tada nije uspeo da nađe pravi ritam. Sedmi je bio Andrea Doviciozo na Dukatiju, ispred vozača LCR Honde Takakija Nakagamija i Džeka Milera na Pramak Dukatiju. Australijanac je dugo, inače, bio najbliži pratilac Morbideliju i Rosiju, ali je u drugom delu trke počeo da gubi vreme, pa je usledio i njegov pad u poretku. Deseti je bio Pol Espargaro, koji je predvodio trojicu vozača koji voze KTM, pošto su ga sledili Migel Oliveira i Bred Binder, a zatim i njegov stariji brat Aleš. Osvajače bodova kompletirali su Iker Lekuona iz Teh3 tima i vozač Avintije Žoan Zarko.

I dok je Morbideli imao trku iz snova, njegov timski kolega Fabio Kvartararo je doživeo debakl. Mladi Francuz je loše startovao, borio se sa Vinjalesom neko vreme, ali je potom izleteo sa staze, a iako je uspeo da se vrati, a zatim ode i boks, usledili su novi pad i odustajanje.

Takav rasplet doveo je do toga da Doviciozo preuzme vođstvo u generalnom plasmanu i sada ima 76 bodova, šest više od Kvartarara, a treći je Miler sa 64.

Sezona u Moto GP šampionatu se nastavlja već narednog vikenda Velikom nagradom Emilije Romanje, takođe na stazi „Marko Simončeli“.

Izvor: Sportklub.rs

Foto: Mirco Lazzari gp/Getty Images

Morbideli: Najvažnijih 10 krugova karijere i života

Italijanski motociklista Franko Morbideli rekao je da je iznenađen kako je izgledala trka za Veliku nagradu San Marina i Riminija, na kojoj je ostvario prvi trijumf u kraljevskoj klasi.

Vozač Petronasa je slavio na stazi „Marko Simončeli“ pošto je vodio praktično od starta do cilja, a otpor rivala nije imao već posle nekoliko krugova. Morbideliju je najbliži bio Frančesko Banjaja na Pramak Dukatiju, koji je bio dve i po sekunde iza njega, a na podijumu se našao i vozač Suzukija Đoan Mir.

„Moje mišljenje je da je trka prošla dobro. Imao sam dobar start, osećao sam Valentinov pritisak na početku, video sam da se odvajamo i nadao sam se da nećemo mučiti jedan drugoga. Posle nekoliko krugova sam shvatio da sam daleko ispred njega, što me je još više iznenadilo. Samo sam sebi rekao da treba da uspostavim ritam, da ga održavam i radim šta mogu, a zapravo je to što sam video bilo impresivno, pa sam u poslednjih 10 krugova mogao da razmišljam o mnogim stvarima. Bio je sjajan osećaj jer su to bili najvažniji krugovi moje karijere i života. Zabavio sam se, hvala celom timu i svima koji rade sa mnom. Nema dovoljno reči kojima bih to mogao da opišem“, rekao je Morbideli.

Italijan je istakao da nije mnogo obraćao pažnju na druge vozače, posebno Maverika Vinjalesa i Fabija Kvartarara, koji su startovali uz njega u prvom redu. Ipak, istakao je da mu je drago u kakvom društvu se našao na podijumu, iako bi voleo da je Rosi bio treći. 'Doktor' je trku završio na četvrtoj poziciji.


„Ne zanimaju me drugi, već samo moj rezultat. U petak i subotu je izgledalo da Maverik i Fabio imaju bolji ritam, ali se samo trka računa, a srećan sam što sam tokom nje ja bio najbrži“, istakao je Morbideli i dodao, „Srećan sam zbog Peka, posle svega kroz šta je prošao, znam da mu je bilo teško, ali je radio sjajno. Čestitam mu, sjajan posao radi. Presrećan sam što je i Đoan na podijumu, ali da je bio tu i Vale to bi bio savršen dan za Akademiju“, rekao je Morbideli.

Morbideli je istakao da je u finišu trku razmišljao o svim ljudima koji su mu pomogli, ali i mučenju tokom prošle sezone, mada se trudio da ima pozitivne misli. Takođe je istakao da Rosi ima najveće zasluge za sjajne rezultate mladih italijanskih vozača od kojih je većina u njegovoj Akademiji.

„Valentino je najveći vozač u istoriji, koji je odlučio da stvori okolinu za klince da odrastu i zato vidimo toliko sjajnih mladih vozača, a skoro svi dolaze iz Akademije. Naravno, ima i drugih, ali sada izgleda da su vozači iz Akademije najboli, samo ne želim to da kažem glasno, da ne ureknem. Ali, najvažnije što se desilo je to što je Valentino pokrenuo Akademiju“, otkrio je Italijan.

Izvor: Sportklub.rs

Kvartararo: Razočaran sam, ali naučiću iz grešaka

Vozač Petronas Jamahe Fabio Kvartararo čestitao je timskom kolegi Franku Morbideliju na pobedi na trci za Veliku nagradu San Marina i Riminija i istakao je da nije zadovoljan ličnim učinkom.

"Pre svega, želim da čestitam Franku na pobedi, zaslužio je to. Bila je to teška trka za mene ali tako je, kako je, naučiću iz toga. Napravio sam grešku. Pokušavao sam preteknem Vinjalesa, zatim je tu bio i Džek MIler i brzo sam krenuo u preticanje njega, gume to nisu izdržale. Razoračan sam jer sam mogao da se borim za veoma dobar rezultat na ovoj trci, ali naučićemo nešto iz tog novog iskustva i nećemo ponoviti tu grešku sledećeg vikenda. Imali smo petoricu različitih pobednika na šest trka i ovo je jedna od najneizvesnijih sezona koje smo gledali. Nastaviću u svom stilu i ritmu i daću sve od sebe u nastavku šampionata", rekao je Kvartararo.

Sezona u Moto GP šampionatu se nastavlja već narednog vikenda Velikom nagradom Emilije Romanje, takođe na stazi „Marko Simončeli“.

Izvor: Sportklub.rs

Rosi: Sjajan vikend za mene i tim

Vozač Monster Enerdži Jamahe Valentino Rosi rekao je posle trke za Veliku nagradu San Marina i Riminija da mu je žao što mu je izmakao podijum.

Rosi je trku na stazi "Marko Simončeli" završio kao četvrti, iza Đoana Mira iz Suzukija, a kako kaže, za taj rezultat bila je presudna jedna greška.

Najbrži na nedeljnoj trci bio je Franko Morbideli, a pratio ga je Peko Banjaja.

"Napravio sam jednu malu grešku i Mir je to iskoristio. Velika je šteta što nisam na podijumu, naročito uz Franka i Peka. Sa druge strane, to je i dalje bila jedna odlična trka, dobar vikend, vozio sam dobro. Imamo odličan ritam, ušli smo u formu i osećam se sjajno na motoru. Bio je ovo sjajan vikend i za mene i za tim. To je veoma važno. Mislim da do sledećeg vikenda možemo da popravimo tri ili četiri stvari i imaćemo novu šanse da ostvarimo dobre rezultate. To me čini srećnim jer znam da ću imati šansu sledećeg vikenda", rekao je 41-godišnji Rosi.

Izvor: Sportklub.rs

Moto2: Marini predvodio sveitalijanski podijum u Mizanu

Vozač Skaj VR46 tima Luka Marini slavio je na sedmoj trci sezone u Moto2 kategoriji Svetskog šampionata, Velikoj nagradi San Marina i Riminija.

Marini je na svom domaćem terenu, na stazi „Marko Simončeli“, došao do drugog trijumfa ove godine, a pete u sezoni. Ujedno je postao pobednik 900. trke u istoriji srednje klase.

Drugo mesto, sa osam desetinki zaostatka, zauzeo je Marinijev timski kolega Marko Beceki, a sveitalijanski podijum upotpunio je Enea Bastijanini iz Italtransa.

Marini je startovao sa pol pozicije, koju je nasledio posle kazne Semu Lousu za incident na prethodnoj trci i zbog činjenice da je Remi Gardner morao da propusti trku zbog povrede koju je zadobio tokom zagrevanja. Brat Valentina Rosija je vodio tokom većeg dela trke, činilo se da će doći do ubedljive pobede, ali je pred poslednjih desetak krugova Beceki počeo da ga izaziva.

Njih dvojica su se jedno vreme smenjivali na čelu, što je Bastijaniniju omogućilo da im se potpuno približi. Marini je uspeo da se odvoji u poslednja dva kruga posle greške Becekija, kojeg je vozač Italtransa pritiskao do samog cilja, ali ih je na kraju delila desetinka.

Najbolji među ostalima bio je Ćavi Vjerhe iz Petronasa, koji je ostvario najbolji rezultat sezone, ispred vozača Ponsa Augusta Fernandesa i Toma Lutija iz Intakta. Sedmi je bio vozač Spid Apa Fabio di Đanantonio, Lous je uspeo da spase trku osvojivši osmo mesto, a iza njega našli su se Aron Kane i Džo Roberts.

Pored dominacije Italijana, trku u Mizanu obeležio je i izostanak Horhea Martina, koji je pozitivan na koronavirus.

Marini na čelu generalnog plasmana sada ima 112 bodova, 17 više od Bastijaninija, dok je Beceki treći sa 85. Martinov zaostatak je porastao na 33 boda.

Izvor: Sportklub.rs

Moto3: Mekfiju triler u Mizanu, izletanje Arenasa

Vozač Petronasa Džon Mekfi trijumfovao je na Velikoj nagradi San Marina i Riminija, sedmoj trci sezone u Moto3 kategorije Svetskog šampionata.

Britanac je na stazi „Marko Simončeli“ došao do treće pobede u karijeri, pošto je u foto-finišu za 37 hiljaditinki pobedio Aija Oguru iz Honda tima Azije. Njima dvojici se na podijumu pridružio prošlogodišnji pobednik u Mizanu Tecuki Suzuki, koji brani boje Sić58 tima.

U borbi za trijumf u najslabijoj kategoriji učestvovalo je skoro 20 vozača, a od njih se desetak smenjivalo u vođstvu. Na kraju je bilo jasno da će pobednika odlučiti duel između Mekfija i Ogure, ali je vozač Petronasa preuzeo kontrolu pred poslednjih nekoliko krivina. Britanac je, inače, do pobede došao posle starta sa 17. pozicije.

Suzuki je bio dve desetinke iza Mekfija, a sledili su ga vozači Gresinija Džeremi Alkoba i Gabrijel Rodrigo, Toni Arbolino iz Snajpersa i vozač Leoparda Đaume Masija. Među najboljom desetoricom našli su se i Romano Fenati, Denis Fođa i Andrea Minjo.

Pored pobede Mekfija, trku je obeležio i čudan pad vodećeg u generalnom plasmanu Alberta Arenasa dva kruga pre kraja. Van staze je završio još jedan od kandidata za titulu Ćelestino Vijeti, koji je ostao bez plasmana posle incidenta koji je izazvao Serhio Garsija.

Odustajanje vozača Aspara omogućilo je Oguri da mu se primakne na samo pet bodova, dok je Mekfijev zaostatak sada 14.

Svetski šampionat u motociklizmu nastavlja se već narednog vikenda Velikom nagradom Emilije Romanje, koja se takođe vozi u Mizanu.

Izvor: Sportklub.rs

MotoE: Šampion najbrži u Mizanu

Poslednji dan MotoGP vikenda u Mizanu započeo je uzbudljivom trkom u MotoE konkurenciji – najbrži je na stazi Marko Simončeli bio Mateo Ferari sa vremenom 12 minuta, 14,331 sekundi.

Posle Italijana na cilj su stigli Gzavije Simeon iz LCR tima i Švajcarac Dominik Egerter.

Četvrti je bio Đordi Tores, a Matija Kasadej i Majk di Meljo bili su u okviru jedne sekunde zaostatka u odnosu na pobednika. Prvih deset kompletirali su Alesandro Zakone, Aleks de Anđelis, Tomaso Markon i Erik Granado.

Ferari je na taj način izbio na drugo mesto u generalnom plasmanu i prestigao Toresa, koji je sada drugi i Kasadeija. Prvi je i dalje Dominik Egerter.

Izvor: Sportklub.rs
Audi A3 1.8T 1997. 110kw
Pošalji Odgovor

Povratak na “AutoMoto Sport”